6 הצעדים לשדרוג חווית המשתמש

סיפוק לקוח

כבעלי עסקים אחד הקשיים הגדולים שלנו הוא הבאת לקוחות חדשים לעסק, הגדלתם באופן עקבי ויצירת הכנסה עקבית שאיתה אפשר להנות.

שימור לקוח קיים הוא ב67% יותר זול מאשר עלות הבאת לקוח חדש.

נניח שיש לכם 100 לקוחות.
תשאלו את עצמכם האם עבור שליש הוצאה עבור הענקת חוויה של שירות שגורם להם להיות לקוחות נאמנים וחוזרים , זאת לעומת שנגיד עבור 30 לקוחות חדשים אתם מוציאים על שיווק ופרסום 3,000 ש"ח.

טיפ ראשון תבנו אסטרטגיה שבה תשמרו את הלקוחות הקיימים ותביאו לקוחות חדשים לעסק!

הכלל הוא פשוט, תעניקו חוויה ולא רק שירות. הלקוח שלכם בא להרגע מכל הלחץ שלו, של העבודה, הלחץ בבית – תנו לו לפרוק ולהרגיש שאתם מבינים אותו. כל מוצר נלווה (מכשיר מסאז לפנים יכול להיות מעולה, מוזיקת רקע שהוא אוהב וכו') שיש לכם בעסק יצבור נקודות רבות אצלו ויגדיל את הסיכוי לקביעת תור נוסף כפי שאסביר בהמשך.

במאמר זה אציג בפניכם עקרונות פשוטים ליצירת לקוח מסופק בסלון היופי שלכם.
אם יש לכם שאלה פשוט הגיבו ואענה לכם בשמחה.

קביעת תורים און ליין 24/7

לא משנה מאיפה הלקוחות ישמעו עליכם (חברים \ לקוחות \ ערוצי שיווק).
בעזרת לינק לקביעת תור דרך האינטרנט הם יוכלו לקבוע עכשיו תור עבור כל סוג שירות גם באמצע הלילה כשאתם ישנים.

לאף אחד אין זמן פנוי ובטח לא ללקוחות שלנו.
לכן, לאחר קביעת התור המערכת תשלח ללקוח אימייל ו\או SMS על אישור הרישום התור.

היום כולם עסוקים ועמוסים ואין לאף אחד זמן, לכן תזכורת להודעה הוא כלי מאוד אפקטיבי בעל שתי תועלות
מצד אחד אנו יוצרים תקשורת עם הלקוח עוד לפני התור.
מצד שני חוסכים זמן יקר ללקוח ולנו.

העלות של שירות כזה מתחילה בשמונים שקלים לחודש.

דע את הלקוח

כבעל עסק עליך לדעת את הכאבים, רצונות והצרכים של הלקוח.
תבנה רשימת הסטוריית השירות הכוללת גם את הצרכים של הלקוח, אלו הם הדברים הקטנים שמשנים חוויה.
מה הלקוח אוהב עוד לפני מתן השירות (איזה קפה הוא אוהב?, איזה סגנון מוזיקה נעימה לו?).
דרך נוספת לדלות מידע הוא תוך כדי מתן השירות תצורו דו שיח –
כלל ברזל היא פנייה אישית!
לדוגמה תוכלו לשאול אותו 

על השינוי שהתחולל בו מאז הפעם האחרונה?
על החוויה שלו מהפעם האחרונה שביקר אצלכם?
האם יש עוד משהו שהוא רוצה לקבל עוד שירות ספציפי ומותאם לו?
תקנו אותו עם השאלות.
תחשבו כמה הוא ירגיש בבית אם בפגישה השניה היא תפתח בנושא שהוא העלה בפגישה הקודמת.
תנו לו לאת ההרגשה שהוא הלקוח היחיד.

 

מה הלקוח רוצה או צריך?

לכלנו יש רצונות וחלומות גם גם ללקוח שלנו יש.
לכן, עליכם לזכור שהתוצאה של השירות שלכם היא החשובה והתקשורת היא רק כלי מכירה למוצר ולמוצרים נוספים.

לכן, האסטרטגיה צריכה להיות שמצד אחד נקשיב ללקוח אבל נתאם את הציפיות שלהם לפי המומחיות שלך כדי להגיע לתוצאה שהוא רוצה לראות.
לדוגמה:
אם לקוח מגיע ואומר לך שהוא רוצה שינוי בצבע השיער ומבחינתו זה יהיה בפעם אחת.
אבל אתם יודעים, מהניסיון והידע שרכשתם, שאי אפשר להביא את הלקוח לתוצאה שהוא רוצה בפגישה אחת לכן אתם צריכים להתאים את המצב ללקוח ולהסביר לו שתהליך הצביעה מחייב מספר מפגשים והוא יכול לרכוש את כל המפגשים במחיר חבילה כולל.
מבחינתכם ההכנסה מהלקוח גדלה והוא יהיה מבסוט שקיבל מענה עם התוצאה הרצוייה.
תוך מתן השירות תעניקו טיפים ללקוח איך הוא יכול לשמר את מצב השיער שלו בבית.
זה מגדיל את יחסו לבית העסק וממתג אתכם כמומחים.

 

תהליך התשלום וטכניקה לקביעת תור נוסף

תהליך קבלת התשלום הוא קריטי ליצירת רושם סופי וחזק על הלקוח.
עליכם לוודא שהלקוח מסופק מהשירות, תשאלו שאלות איך היה, אם הוא מרוצה מהתוצאה ועוד.
תזכירו לו שלכל שאלה רק שיתקשר כי זה חלק מהשירות.

כאשר מגיע הרגע שבו הוא מרגיש בנוח אתכם זה הזמן להציע לו לקבוע תור לפגישה.
תשאלו אותו כל כמה זמן מעדיף להסתפר, תניעו אותו לקבוע תור ותגידו לו שתעדכנו אותו ותמיד ניתן לשנות.
גם אם יגיד שהוא לא בטוח, תהיו אסרטיביים ותגידו לו שתתזכרו אותו שבוע לפני המועד הנדרש עבור המשך הטיפול.
אם יש לו סדרת טיפולים כמובן שזה הופך את העבודה לפשוטה יותר.

 

משוב

אם עשיתם את התהליך כמו שצריך ויצרתם כימיה עם הלקוח.
עכשיו מה שנותר הוא לבקש מהלקוח שיעלה לכם משוב באחד העמודים במדיה החברתית.
לכן באותו ערב של יום הטיפול נשלח ללקוח לינק עם בקשה להעלאת המלצה שאחת העמודים העסקיים שלנו, ניתן לעשות דרך תוכנות המחשב השונות.

טיפ:
מחקרים מוכיחים שהזמן הטוב שיותר עבור בקשת המשוב הוא ביום מתן השירות כי מחר כשיהיה בלחץ כנראה שזה יתפספס לו. אל תדחו את זה יקדם את העסק שלכם פלאים.
כאשר מעלים משוב וידאו הוא הכלי השיווקי הטוב ביותר אך גם תמונה וטקסט יועילו לחשיפת העסק שלכם.

עבור כל המלצה תעניקו ללקוח שובר הנחה לטיפול הבא. זה כסף שיחזור אליכם כפליים.

 

תוכנית מועדון הלקוחות

כולם אוהבים להיות במועדון לקוחות שגורם להם להרגיש טוב יותר עם עצמם במיוחד ומביא להם ערך.
למועדון הלקוחות יש יתרון עסקי עצום בשבילכם:

זה עזור לכם למלא חורים פנויים במהלך היום. ע"י כך שליחת SMS עם מבצע בעל ערך גבוה ללקוח למי שיכול להגיע בחלונות הפנויים שלכם.
ככה תעודדו את הלקוחות להגיע לעסק בתדירות רבה יותר ותהנו מהכנסה גבוהה יותר.

 

לסיכום

קיימות הרבה שיטות ליצירת חווית לקוח שמגדילה את ההכנסות המתמקדות לפני ואחרי מתן השירות.
למזלכם אנו מעניקים שירות זה ועוזרים לכם להגדיל את הכנסות העסק בעזרת אפיון העסק ובניית תהליכים אלו.

לפרטי חזרה השאירו פרטים כך שגם הלקוחות שלכם יוכלו להיות מסופקים.

 

המאמר כתוב בלשון זכר ומופנה לנשים וגברים כאחד.

אין מאמר זה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

מוזמנים לשתף...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גלילה לראש העמוד