ניהול זמן וחשיבותו לעסק

ניהול זמן לתחילת המאמר

ניהול זמן הינו אחד המרכיבים והמשפיעים על הצלחת עסק.

מחקרים מראים שעסק העובד עם ניהול זמן מתוכנן ונכון שיפורי העסק גדלים.

ובאמת מניסיוני האישי ישנם שני מרכיבים עיקריים המגבילים את העסק למימוש הפוטנציאל העסקי שלו. בעלי עסקים קטנים מציינים שני דברים שהכי מאתגרים אותם בעסק.

הראשון הוא שהם לא מצליחים להגדיל את המכירות.

והדבר השני הוא שהם מחפשים עוד זמן כדי להספיק את המטלות שמונחות שעליהם להשלים.

במאמר זה אציג בפניכם חמישה פתרונות פשוטים אשר יעניקו לכם עוד זמן כך שהעסק יוכל לתפקד באפקטיביות רבה יותר.

 

ריבוי משימות 
קיימת טענה בעולם העסקים שאנו צריכים עובדים שיכולים לעבוד תחת ריבוי משימות. זאת טענה לא תמיד נכונה. שכן במציאות כאשר יש לך מספר רב של משימות במקום להשלים את כל המשימות לבסוף אתה קופץ בין משימות דבר שבסופו של דבר מעקב אותך מלבצע כשורה את המשימה שהיא הכי הכרחית לעסק.
ההמלצה שלי היא להימנע מריבוי משימות ובתחילת יום העבודה לרשום את שלושת המשימות הקריטיות ביותר שלך להיום. כך גם תשלים ותסיים אותם כראוי.

מדיה חברתית
למדיה החברתית יש ערך רב ביותר לעסק שלנו, אנחנו מחוברים אליה 24\7 , בעזרתה אנו מתקשרים עם הלקוחות שלנו, מוצאים לקוחות פוטנציאליים ומוכרים עוד מוצרים ושרותים.
אבל כמו בכל דבר בכל דבר חיובי יש גם דברים פחות חיוביים. המדיה החברתית מוציאה אותנו מריכוז בעת ביצוע המשימה.
כמה פעמים קרה לך שכתבת מייל ופתאום קיבלת הודעת וואטס-אפ וענית ישר.
לכן ממליץ מניסיון אישי אתה צריך להחליט כל כמה זמן אתה נכנס למדיה החברתית.
תוכל להחליט שלמייל אתה נכנס בוקר, צהריים ובסיום העבודה. וכאשר אתה מתחיל את משימה אתה משתיק את הפלאפון שלך כדי להיות ממוקד במטלה שעליך לבצע ברגע זה, אל תדאג ההודעה לא תמחק וכשתסיים את המשימה תחזור למדיה החברתית (היא תהיה קיימת 😊.

תתמקד ביתרונות שלך
לרוב, בעלי עסקים קטנים מאמינים שעליהם לבצע את כל העבודה (ניהול העסק, מכירות מוצרים, ניהול עובדים, שיווק העסק וכו').
לכן עליך כבעל עסק לבחון איזה שני דברים קריטיים בעסק אתה מבצע הכי טוב ובאופן מקצועי ואותם לבצע ואת השאר תעביר לגורמים חיצוניים וכמובן תבחן את מקצועיות העבודה שלהם.
תמיד תזכור שעסק הוא מכלול המרכיבים שמביאים אותך לרווח.
מצד אחד אין לך זמן לבצע את כל המטלות שעסק דורש ומצד שני אתה לא מקצועי מספיק בכל אותם מטלות.
כמו כן, חשוב לך כבעל עסק לשדר ללקוח שלך את המקצועיות בכל תחום בעסק.

לעבוד עם לוח שנה\ לוח משימות באופן תדיר 
כבעל עסק קטן אתה נדרש להספיק מספר רב של מטלות כדי שהעסק יפעל כראוי. לעיתים, כאשר נכנסים לך דברים חשובים אתה אפילו לא רושם אותם בלוח המשימות שלך. זה בין המכשולים הגדולים של העסק.
יצא לי לייעץ לעסקים אשר שטענו שהם אפילו לא מסתכלים על לוח המשימות מרוב פחד לראות עוד כמה שברים עליהם להשלים מרוב העומס שיש עליהם.
לכן עבוד עם לוח משימות אחד וככה תוכל לעקוב אחר המשימות ואל תכניס משימות שאתה לא יכול לבצע כי המטרה היא השלמת משימות באופן מושלם לפי ראות עיניי הלקוח.

לא!!!
עדיף להציג בפני הלקוח ולהיות כנה איתו ולעיתים להגיד לא.
כאשר אנו לוקחים כל עבודה ללא תכנון זמן ביחס למספר העובדים שלנו ולמטות שכבר קיימות. אנו מקשים על העסק בשני אופנים.
הראשון הוא שאנו מעמיסים על עצמינו ויוצרים לחץ בעסק.
והשני הוא שלאו דווקא העבודה תצא באיכותהטובה שיותר שאנו מצפים.
לכן לפעמים נגיד לא כי לבסוף הדבר החשוב לנו הם מכירות טסיפוק הלקוח, וזה קורה כשהלקוח מרוצה.

 

אין מאמר זה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

מוזמנים לשתף...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גלילה לראש העמוד