אפיון לקוח

אפיון לקוח

כיצד לשפר את הכנסות עונתיות בעזרת אפיון לקוח?

רוב העסקים בישראל חווים קושי בהכנסות במיוחד עם הכנסותיהם עונתיות.
הרבה בעלי עסקים שואלים אותי. פיני, איך ניתן להגדיל את ההכנסות וליצור מערכת של הכנסות סדירות.

אני מציין בפניהם שאחד מהדברים שעליהם לעשות הוא לאפיין את הלקוח שלהם, לבחון עם איזה ספקים הלקוח שלנו גם מתקשר עבור מוצרים משלימים למוצר שאנו מוכרים.
לאחר מכן עליהם לבנות מערכת של שתופי פעולה כלכליים עם עסקים מקבילים.

יש מספר סיבות לחשיבות אפיון הלקוח.

אפיון הלקוח מאפשר למקד את המכירות והמאמצים השיווקיים. כמו כן אפיון התנהגותי של הלקוח מאפשר לנו לבנות מערך של בניית שתופי פעולה עסקיים.
כאשר נבנה שתופי פעולה נכונים זה יביא אותנו לתוצאות עסקיות טובות יותר.

לדוגמה, כאשר נאפיין את הלקוח האידיאלי מוכל לדעת היכן הוא עובד ואיפה הוא מבלה.

 

כאשר נסיק מידע יקר זה לדוגמה שיפוצניק כאשר הוא שם לב מיהו הלקוח שלו הוא רואה שהוא לרוב אדם פרטי, אם ישים לב ויבנה מערכת של שת"פ עם מתווכים, עו"ד בתחום המקרקעין, קבלנים וכו' יוכל להגדיל לעין שיעור את הכנסותיו.
והכל ע"י פנייה נכונה וחכמה של שת"פ בין שני עסקים שונים שנותנים שירות לאותו לקוח – וחשוב לזכור שעל שני הצדדים ירוויחו

היתרון הגדול של אפיון קהל הלקוחות שלך מאפשר לך לשרת את הלקוחות שלך באופן המרבי ביותר שכן תוכל לספק את דרישתם על הצד הטוב ביותר.

תהליך אפיון לקוח

כאשר מאפיינים לקוח עלינו לדעת את לנתח את שני המרכיבים הבאים:

נתונים דמוגרפיים\גאוגרפיים  ונתונים פסיכוגרפים \ התנהגותיים.

  • ניתוח דמוגרפי גאוגרפי
    1. טווח גילאים.
    2. מין.
    3. השכלה.
    4. מגורים.
    5. מצב כלכלי.
    6. מצב משפחתי ומספר ילדים.
    7. עבודה (שכיר\עצמאי) ובאיזה ענף.
  • ניתוח פסיכוגרפי התנהגותי
    1. מהם התחביבים של הלקוח? מה עושים בשעות הפנאי?
    2. איזה עסק מספק מוצרים\שירותים משלימים ללקוח שלנו?
    3. היכן הם מבלים?
    4. מה יגרום ללקוח שלך להמליץ עליך לחברים ולרכוש בשנית ממך.
    5. מהו הקידום הכי טוב שיגרום ללקוח לרכוש ממך (הטבה, המלצה חברתית וכו')?
    6. איזה מוצר משלים יעניין את הלקוח שלך?
    7. איך הלקוח הגיע אליך?
    8. מהו הדבר הכי חשוב ללקוח שלך?
    9. מהו הערך המוסף של המוצר שלך בעיני הלקוח?

בסוף התהליך עלינו כבעלי עסקים להבין מהם הכאבים שבגללם הלקוח מגיע אלינו ואיך אנחנו יכולים למכור לו את השירות ו\או המוצר ושיספק אותו באופן מוחלט.

 

אין מאמר זה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

מוזמנים לשתף...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גלילה לראש העמוד